środa, 8 maja 2019

8 Książek


W okresie od 30.04. 2019 r. do 8.05. 2019 r. czytałam:

Diabelski jar” Margit Sandemo (163/234)
  1. 21 tom „Sagi o Ludziach Lodu” liczy 13 rozdziałów, a ja jestem w trakcie czytania 9 rozdziału.
  2. Gunnilę z Knapahult wychowywano surowo, w imieniu Pana chłoszcząc jąza grzechy, których nigdy nie popełniła. Marzeniem jej ojca było było ją wydać za mąż za wielkiego pana, Arva Gripa, mimo że Gunilla pokochała innego (...) Heike Lind z Ludzi Lodu (...) odkrył wkrótce, że i Arv i Gunnila potrzebują jego pomocy (...)”
  3. Genialne...
Tunele. Otchłań” Roderick Gordon & Brian Williams (557/557) – skończyłam czytać 1.05. 2019 r.

Most nad rwącą rzeką” Stanisława Fleszarowa-Muskat (382/382)– skończyłam czytać 1.05. 2019 r.

Zanim się pojawiłeś” Jojo Moyes (255/383)
  1. Powieść ta składa się z: prologu, 27 rozdziałów, epilogu i podziękowań. Jestem w trakcie czytania 17 rozdziału.
  2. Uwielbiam tę powieść.
Siedem śmierci Evelyn Hardcastle” Stuart Turton (183/511)
  1. Powieść liczy 60 rozdziałów, a ja jestem w trakcie czytania 23 rozdziału.
  2. Czuję, że to będzie coś mega genialnego. Co ja piszę, już taka jest ;)
Maryla. Królowa jest tylko jedna” Maryla Rodowicz, Maria Szabłowska (59/335)
  1. Powieść, a właściwie album, czy zbiór wywiadów, kórzy znają Marylę Rodowicz, to 21 części czy rozdziałów, jak kto woli, a ja jestem na samym początku czytania albumu, tj. w trakcie czytania 5 rozdziału.
  2. Przeczytaliście pierwszy tom i sądzicie, że już wszystko o Maryli wiecie? Nic podobnego. To kobieta której drugie imię mogłoby brzmieć Niespodzianka albo raczej Prowokacja. (...) Rodowicz zna się na piłce nożnej i modzie. Potrafi ugotować rewelacyjną tajską zupę, a jak potrzeba- to i parówki w samowarze. Jest też kolekcjonerką różnych dziwnych dokumentów i zdjęć (...) Maryla Rodowicz nie byłaby sobą, gdyby nie skomentowała wszystkich wywiadów. Wiadomo, że Królowa powinna mieć zawsze ostatnie słowo”
  3. Jestem wielką fanką Maryli, więc ten album to dla mnie perełka :)
Cykl Niezgodna” Veronica Roth (77/1088)
  1. W sumie początkowo chciałam opisać ilość w każdej książce z całego cyklu, ale postanowiłam, że będę się skupiać tylko na tej książce, którą w danym momencie czytam. Czytam pierwszą część tj. „Niezgodną”, która liczy 39 rozdziałów, a ja jestem w trakcie czytania 10 rozdziału.
  2. Niezgodna. Jeden wybór może cię zmienić. Zbuntowana. Jeden wybór może cię zniszczyć. Wierna. Jeden wybór pokaże, kim jesteś. Cztery. Jeden wybór cię wyzwoli.
  3. Zdecydowanie dobrze się czyta.
Tunele Bliżej” Roderick Gordon & Brian Williams (29/488)
  1. Powieść składa się z 5 części i epilogu. Powieść to 36 rozdziałów, ja jestem w trakcie czytania rozdziału 3 i jest to pierwsza część.
  2. W samym środku Ziemi Will wpada w kolejne kłopoty, a przy okazji odkrywa zapomniane cywilizacje i inne tajemnice. Jego tropem nieustannie podążają Styksowie.”
  3. Jeszcze nie mam zdania na temat powieści.

W najbliższych dniach/tygodniach/miesiącach poza książkami powyżej chcę sięgnąć również po takie książki jak:
  • Konfrontacja” Rhiannon Frater
  • Rewizja” Remigiusz Mróz
  • Buntowniczka z pustyni” Alwyn Hamilton

Zapraszam na poprzednią notkę.

2 komentarze: