sobota, 15 czerwca 2019

Książki- moja miłość



W okresie od 9.06. do 15.06. 2019 r. czytałam:

Wiatr od lądu” część 1 Stanisława Fleszarowa- Muskat (21/254)
  1. Powieść składa się z 13 rozdziałów. Nada; czytam 1 rozdział książki.
  2. Po części myślę, jak ostatnio, że książka mnie nie zainteresuje, ale jest w niej coś, co sprawi, że może być całkiem inaczej. Póki co jeszcze akcja się nie rozkręciła.
Siedem śmierci Evelyn Hardcastle” Stuart Turton (511/511) – skończyłam czytać 14.06. 2019 r.

Martwe wrzosy” Margit Sandemo (87/233)
  1. 24 tom „Sagi o Ludziach Lodu” liczy 15 rozdziałów, a ja czytam aktualnie 6 rozdział.
  2. Anna Maria Olsdotter przyjechała do małego górniczego osiedla Martwe Wrzosy, by poprowadzić szkołę dla dzieci robotników. (...) Anna Maria wezwała na pomoc kuzyna, Heikego Linda. Przybył on dosłownie w ostatnim momencie, gdy nad wieloma mieszkańcami osady zawisło śmiertelne niebezpieczeństwo.” 
  3. Napiszę tylko jedno- uwielbiam tę sagę i ten tom, mam wrażenie, zaliczę do moich ulubionych, tym bardziej, że będzie Heike.
Cykl Niezgodna” Veronica Roth (339/1088)
  1. Niezgodną” czyli I część całego cyklu skończyłam czytać i czytam II część tj. „Zbuntowaną”. Jestem w trakcie czytania 7 rozdziału.
  2. Póki co nie wiem w którą stronę pójdzie akcja książki, ale jestem bardzo zadowolona, bo mega dobrze się to czyta.
Scarlett” (ciąg dalszy „Przeminęło z wiatrem”) Alexandra Ripley (35/312)
  1. Powieść składa się z dwóch ksiąg. Powieść liczy 32 rozdziały, a ja jestem w trakcie czytania 3 rozdziału.
  2. Każdy naród chce stworzyć własną legendę. Rzadko jednak tworzą ją kobiety. Amerykanie rozpoznali swoją legendę w książce Margaret Mitchell. „Przeminęło z wiatrem” (...) - wielka opowieść o wojnie Północy z Południem – ckliwy romans-barwny obraz początków współczesnej Ameryki- już od ponad pół wieku podtrzymuje amerykański mit. (...) Czy Aleksandrze Ripley udało się napisać ciąg dalszy „Przeminęło z wiatrem” (...) „Scarlett” nie powstała w Ameryce lat trzydziestych- to książka napisana w amerykańskich realiach końca XX wieku (...) Ta sama, lecz nie taka sama. Losy tych samych ludzi, te same realia, ale inaczej, innym językiem pisane (...)”
  3. Cudowne wydanie i póki co jestem zachwycona.
W tym okresie nie sięgnęłam po takie książki, jak:
  • Zanim się pojawiłeś” Jojo Moyes
  • Tunele Bliżej” Roderick Gordon & Brian Williams

W najbliższych dniach/tygodniach/miesiącach poza książkami powyżej chcę sięgnąć również po takie książki jak:
  • Anioł o czarnych skrzydłach” Margit Sandemo
  • Konfrontacja” Rhiannon Frater
  • Rewizja” Remigiusz Mróz
  • Buntowniczka z pustyni” Alwyn Hamilton
  • Tunele. Spirala” Roderick Gordon & Brian Williams
  • Retrum. Kiedy byliśmy martwi” Francesc Miralles
  • Gwiezdny pył” Neil Gaiman

3 komentarze:

  1. Mało teraz piszesz o sobie Lenko.
    Hej, Lenko, Lenko, gdzie jesteś?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam pewien plan na notkę o sobie samej...faktach na moj temat...cos nowego, swiezego...czas pokaze kiedy uda sie mnie to zrealizowac ;)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że się przydarzy. Odpoczynku Ci życzę :)

      Usuń