czwartek, 18 lipca 2019

8 Książek

W dniach od 11.07. 2019 r. do 18.07. 2019 r. czytałam:

Scarlett” cz. 1 Alexandra Ripley (207/312)
  1. Powieść składa się z dwóch ksiąg. Czytam 2 księgę. Powieść liczy 32 rozdziały, a ja jestem w trakcie czytania 21 rozdziału.
  2. Niektóre fragmenty bardziej nudne, inne bardziej ciekawe, tak na przemian w sumie,
Skandal” Margit Sandemo (236/236) – skończyłam czytać 13.07. 2019 r.

Tusz” Alice Broadway (107/378)
  1. Ta cudownie wydana książka liczy 47 rozdziałów. Ja przeczytałam dopiero 11 z nich.
  2. Czyta się bardzo dobrze.
Tunele Bliżej” Roderick Gordon & Brian Williams (313/488)
  1. Powieść to 5 części i epilog. Znajduje się w niej 36 rozdziałów. Jestem w trakcie czytania 3 części książki. Przeczytałam 23 rozdziały powieści.
  2. To taka trochę lektura dla młodszych czytelników, bywa trochę też infantylna. Mimo to lubię przygody bohaterów.
Lód i ogień” Margit Sandemo (77/237)
  1. 28 tom „Sagi o Ludziach Lodu” to 14 rozdziałów, a ja jestem w trakcie czytania 5 rozdziału.
  2. Belinda była wiecznym utrapieniem rodziny. Nierozgarnięta, gapowata dziewczyna kryła się zawsze w cieniu starszej (...) siostry Signe (...) spotkała Viljara z Ludzi Lodu, odludka i samotnika (...) O Viljarze mówiono, że jest szalony, a jego oczy były zimne jak lód.”
  3. Ciekawa opowieść, ale póki co trochę nudniejsza niż inne.
Cykl Niezgodna” Veronica Roth (489/1088)
  1. Nadal czytam 2 tom cyklu tj. „Zbuntowaną”. Tom ten liczy 47 rozdziałów. Jestem w trakcie czytania 29 rozdziału.
  2. Super, choć akcja trochę stanęła w miejscu.
Wiatr od lądu” cz. 2 Stanisława Fleszarowa-Muskat (28/269)
  1. Powieść liczy 10 rozdziałów, ale z uwagi na to, że to jest drugi tom to rozdział 1 w książce to właściwie rozdział 14. Przeczytał am pierwsze dwa rozdziały.
  2. (...) Autorka przenosi tu czytelnika w lata międzywojenne, kiedy to zapadła decyzja o budowie polskiego „okna na świat”(...) wielka historia opisywana jest z bliskiej perspektywy, poprzez (...) zawiłe losy bohaterów, ich uczucia i emocje, konflikty, rozczarowania i sukcesy.”
  3. Na razie mnie nie przekonuje.

Konfrontacja” Rhiannon Frater (61/359)
  1. Powieść składa się z 22 rozdziałów, a każdy z nich z mniejszych małych części. Jestem w trakcie czytania części 3 rozdziału 4.
  2. Nadal uważam, że to będzie ciekawa historia (w końcu to już drugi tom trylogii), ale przeczytałam niewiele z niej od ostatniego razu, kiedy o niej pisałam, więc póki co dopiero akcja się rozkręca.
W tym okresie nie sięgnęłam po taką książkę, jak:
  • Buntowniczka z pustyni” Alwyn Hamilton
W najbliższych dniach/tygodniach/miesiącach poza książkami powyżej chcę sięgnąć również po takie książki jak:
  • Tunele. Spirala” Roderick Gordon & Brian Williams
  • Retrum. Kiedy byliśmy martwi” Francesc Miralles
  • Scarlett” cz. 2 Alexandra Ripley
  • Rewizja” Remigiusz Mróz
  • Rdza” Jakub Małecki
  • Oblężenie” Rhiannon Frater

Zauważyliście zapewne, że czytam jednocześnie bardzo dużo książek, ale nie potrafię czytać jednej, dwóch czy trzech książek, Zrozumiałe jest więc, że skoro czytam tak dużo to czytam zdecydowanie wolniej, ale tak widocznie musi być. Póki co, z uwagi na bardzo mało czasu popołudniami i ciągłe zmęczenie wieczorami, nie mam zbyt dużo czasu, by poświęcić się na pisanie innych notek niż takie, jak ta powyżej. Nawet wymyśliłam kolejne notki związane z książkami, ale nie mam czasu zebrać się by napisać tak zwane podsumowanie książkowe czerwca, ale może w weekend to bardziej ogarnę. I jeśli w końcu uda mnie się znaleźć trochę więcej czasu, postaram się napisać taką notkę, którą planuję napisać, a która można nazwać 25 faktów o mnie. Wszystko w swoim czasie ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz